اشنایی با تاریخچه و معرفی شرکت های مشهور جهان

توضیح مفید در مورد شرکت ها و کارخانه های صنعتی

توضیح مفید در مورد شرکت ها و کارخانه های صنعتی

بایگانی

اشنایی با برند مشهور نایکی (nike)

پنجشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۴۹ ب.ظ
اشنایی با برند نایکی(nike)

آشنایی با برند نایکی

شرکت نایک یا همان نایکی یک کمپانی چندملیتی بوده که در زمینه طراحی و تولید لوازم ورزشی فعالیت دارد. لوازمی که شامل پوشاکی چون پیراهن، شوار، کفش و برخی ملزومات موردنیاز ورزش می‌شود. این کمپانی هر سال نسل جدیدی از محصولات خود را با تغییراتی جزئی و کیفیتی بیشتر ارائه می دهد تا مورد توجه همگان از جمله مخاطبان و مشتریان قرار گیرد. تولیدات این شرکت در بیشتر کشورها به فروش می رسد و تنها شامل یک منطقه یا بازار مشخصی نمی شود. نایکی در طول چندین سال فعالیت خود توانست برند بزرگی ساخته و نام خود را مطرح سازد تا دست کمی از رقبایی چون آدیداس، پوما و چندی دیگر نداشته باشد. موضوعی که به این شرکت قدرت بخشید تا با نیرویی مضاعف فعالیت جهانی خود را آغاز کرده و برندی ایجاد کند که بسیار مشهور و شناخته شده است. نایک یا نایکی  را بیشتر افراد می شناسند و این ناشی از تبلیغات و بازاریابی درست مسئولان کمپانی بوده که در حال حاضر برند را در سطح بالایی نگه داشته است.

دفتر مرکزی نایکی در شهر بیورتون ایالت اورگان واقع در شمال باختری ایالت متحده آمریکا قرار گرفته که در سایر کشورها نیز نمایندگی داشته و به ارائه خدماتی می پردازد. با درآمد ۲۴ میلیارد دلاری تنها در سال ۲۰۱۲ و بیش از ۴۴ هزار کارمند، این شرکت را می توان به یکی از برندهای بزرگ فعال در زمینه تولید پوشاک و کفش ورزشی دانست.

سال ۲۰۱۰ ارزش کمپانی به ۱۰ میلیارد دلار رسید و از این رو در آن سال نایکی به عنوان یکی از بهترین شرکت های تولیدکننده لوازم پوشاک ورزشی شناخته می شد. این شرکت با نام Blue Ribbon sports  سال ۱۹۶۴ کار خود را آغاز کرد اما در سال ۱۹۷۱ مدیران شرکت تصمیم می گیرند نام آن را به نایکی تغییر دهند و از آن پس این شرکت با برند نایکی شناخته می شد. این کمپانی شرکت های زیرمجموعه ای هم داشته که از جمله باید به کانورس، آمبرو، کول هان و هارلی اینترنشال اشاره کرد. مالک فعلی این شرکت فیل نایت بوده و مجموع سهام کمپانی نیز تا سال ۲۰۱۵ به ۱۲ میلیارد دلار می رسید.

در مدت فعالیت نایکی کفش های باکیفیت ورزشی مختلفی را توسعه داده تا رضایت مخاطب خود را جلب کند. همچنین همکاری هایی باشگاه های مطرح فوتبالی داشته تا موجب مطرح شدن برند خود شود و موفق نیز عمل کرده است. با تمام این تفاسیر نایکی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و هر روز بر ارزش آن افزوده شده و محصولات جدیدی را روانه بازار می کند.

منبع:allsport

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۹
yousef yousefi

nike

نایکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی